lauantai 26. heinäkuuta 2008

Tunsi olonsa yhdeksi isoksi hikipalloksi!

No nyt on kuvia kerrakseen! Ollaan siis ihailemassa Angkor Watin raunioita ja ostettiin sellanen kolmen paivan passi (40 dollaria!), joka tarkoittaa etta hengattaan siella raunioilla kolmena paivana perakkain.

Eka paiva menikin ihailemassa Angkor Wattia (suurinta niista) ja Angrot Thomia (ehka) ja muutamaa muuta temppeli pahasta! Otettiin tuk tuk tosta hostellin eesta ja se kuskas meita koko paivan siella raunioilla. Onneks siella sai kavella ihan rauhassa ihmettelemassa paikkoja, ei nimittain ihan hirveesti muita turisteja ollu.

Eilen sitten saattiin hyva idea! Pyoraillaan sinne angkorille ja siella sitten niille temppeleille. Ilman lampotila se reilut 30 astetta. No sinne raunioille on tasta matkaa sellaset 5 kilsaa. Eka temppeli (missa vierailtiin) oli viel rakennettu sellaselle kukkulalle jonne kivuttiin 15 minsaa. Oli yllattavan raskas nousu ton pyorailyn jalkeen (ja ne valimatkat ton alueen sisalla ei oo mitaan kauheen lyhyita). Mutta kylla oli kaunista! Ja osas arvostaa niita temppeleita vahan enemman ku oli joutunu nakee vaivaa niille paastakseen. No siina sitten pyorailtiin viela muutamille temppeleille, joista yks oli tosi magee ku seilla luonto kasvo aika villina (juuria ja sammalta kaikkialla, ja romahtaneita kattoja ja ei niin paljon korjauksia tehty). Ei vaan pysty kuvittelemaan millanen fiilis silla jampalla on ollu ku se on yllattaen viidakon keskelta loytany tallaset mestat. Siis aivan mieletonta. Laskettiin et pyorailtiin sellaset 20-30 kilsaa sen paivan aikana. Oli varsinainen urheilupaiva... pyorailya, kiipea temppelille, pyoraile, kiipea lisaa temppeleile.... huh, huh, ei mun kunto kesta!

Mutta mika fiilis olikaan paasta suihkuun! Siis en oo ikina hikoillu nain paljoa! en ees tienny et se on mahollista! Hemmoteltiin itseamme sitten illalla ja mentiin koko porukka hierontaan. Sit sen jalkeen mentiin viela pistaa poskeemme intialaiset sapuskat! Siis en oo ikina syony niin hyvaa intialaista safkaa. Oli kyl parhaat ruuat talla reissulla (Samin sanoja lainaten: makuorgasmi suussa).

Nyt sataa kaatamalla ja ma oon jumissa tassa internet mestassa... tanaan mennaan vasta illemmalla Angkorille, silla siella on kuulemma jumalallinen auringon lasku. Sen voin kylla uskoa, sita odotellessa.... ai niin ja huomenna oli tarkotus lahtee taalta pois, mut koska taalla on vaalit huomenna niin mikaan liikennevaline ei kulje! Jumissa ollaan. Joten paastaan ehka vasta maanantaina liikkeelle, toivottavasti!

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kärppä tässä moro!

Neito on laihtunut vähän pirukseen sitten viime näkemän, onko teillä mitään ruokaa siellä??

P.S.

Onko Kamputseassa halpoja jakorasia-avaimia??

Anonyymi kirjoitti...

Heips, mieletön toi kaupunki ja ihania kuvia.Oot saanu auringonki tarttuu ittees.Loman viiminen päivä kääntyy iltaan ja huomenna alkaa uurastus.Pääsee viileeseen jäähalliin haastattelee uusia duunareita.Rutistuksia muru! T.TINA P.S.Huomasit kai uuden blogibongarin?

Sanna kirjoitti...

Jep, ja tiedat kuinka paljon arvostan karpan mielipidetta. Ah, tulee vaan koti-ikava karpan teksteista! pusuja!

Anna-Maria kirjoitti...

Mä oon lukenut koko blogin läpi ja tuntuu siltä, että ens kesänä on pakko tehdä samantyylinen reissu! Nauttikaa elämästä siellä!

T.Erkka

PS. Anna-Mariakin on innostunut teidän blogista ja vastaavasta reissusta

Saga kirjoitti...

hauskaa etta on hauskaa, hyvin ootte loytaneet paikkoja ... turvallista paluu matkaa

Anonyymi kirjoitti...

Hyviä kuvia on taas otettu ja muutenkin näytti mukavalta menolta.
Nyt kun taas otette maassa, missä on tonneittain miinoja. niin eiköhän nyt kannata jättää omatoimiset viidakkoretket tekemättä.Rakkaudella äiti