torstai 29. toukokuuta 2008

Okei, nyt jännittää...

Mä tässä juuri tajusin rinkkaa pakatessa, että matkan alkuun ei oo enää ku kolme yötä! Viisumit kiinaan saatiin vaivatta ja kaikki viimeisetkin hankinnat on tehty. Kauheesti on ollu järjesteltävää ennen ku pääsee lähtemää koskien kotia, koulua ja matkaa.
No koti nyt on saatu kuntoon ja tossa eteisessä onkin jo seuraavan vuokralaisen jätesäkit odottamassa purkua kaappeihin. Tosin en oo vielä siivonnu, mistäköhän moinen johtuu? (Pohtii itsekseen imurin nykyistä sijaintia.)
Koulu puolestaan... no sanotaanko nyt vaikka niin et kandi on palautettu, mut en suosittele kypsyyskokeen tekemistä kauheessa darrassa. Eilen kun meni vähän myöhään juhlistaessa mun maasta poistumistani... vielä on yks portfolio tekemättä, mut onneks kurssista saa vaan hyväksytty/hylätty merkinnän, ni ei taevii kauheesti panostaa.
Ja mitä matkaan tulee, mun rinkan pakkaaminen menee yllättävän kivuttomasti (jos niitä vaan tarpeeks ponnekkaasti sinne tunkee, ni kyl ne mahtuu). En kyl ihan heti haluis sitä avaa. Toi 40 litraa on aika vähän, mut ihan hitosti se painaa. Mitäköhän mä oon oikeen pakannu sinne...

Sunnuntaina siis kohtaan rautatientorilla viisi muuta matkaa kovasti odottavaa, joista puolia en tunne laisinkaan. Eiköhän tästä jonkinlainen elämys saada aikaiseksi. Juna lähtee moskovaan, jossa vaihdamme asemaa ja hyppäämme toiseen junaan, joka tulee olemaan kotinamme seuraavat päivät.

sunnuntai 11. toukokuuta 2008

Matkan valmistelua

No niin, nyt on sitten oma blogi luolu ja hetki mietitty et miten tätä käytetään mut eiköhän tää kohta tästä. Matkan lähtöön on alle kolme viikkoa ja hankittuna on menolippu Helsingistä 1.6. junalla Irkutskiin asti. Sekä paluulippu Singaporesta lentäen takaisin Helsinkiin 27.8. Et näillä mennään =)

Matkan fiilistelyyn on kulunut luultavammin enemmän aikaa kuin itse matkan suunnitteluu... Venäjän viisumikin on tullut hankittua ja mongolian viisumihakemus on postissa (toivottavasti). Jää nähtäväksi minkälainen viisumi jos ollenkaan saadaan kiinalta. (Kiina kun meni muuttamaan niitä viisumi vaatimuksia). Pitää viime hetkillä vielä repiä niille jotain majotustodistuksia ja menolippu pois kiinasta, eli ostetaan varmaan lentolippu Hong Kongista Filippiineille Cebun saarelle.

Pakkaaminen on ihan kamalaa, ku mun tekis mieli ottaa kaikki mukaan. "Ota vaan kaikki tarpeellinen mukaan." Mun mielestä mun koko vaatekaapin sisältö on tarpeellista (lukuun ottamatta mun laukkukaappia). Lääkkeetkin vie puolet rinkan tilasta. Pohdittiin just mitä ruokaa sinne monen päivän junamatkalle ottaa mukaan. Päädyttiin pussipuuroon ja nuudeleihin (joita en tuu varmaan sen jälkeen syömään enää ikinä...)



Yritän kirjottaa blogiin mahdollisimman paljon reissun päältä ja toivon että viihdytte matkassa mukana! Mun tekee mieli ainakin heittää reppu jo selkään ja lähteä kohti seikkailuja =)