Mitas kaikkea onkaan ehtinyt tapahtua... Koulu on alkanut ja ensimmaiset bahasa indonesia tunnit on rammitty lapi. Kauheella vauhdilla mennaan eteenpain ja yritan pysya perassa. Paras tapa on vaan sonkottaa tota kokko indonesiaa vaan kaikille vastaantulijoille. toimii taksikuski nauro ainakin koko matkan ku opiskelin indonesiaa siina sen vieressa =) Kaikkia kivoja kursseja on tulossa, opetellaan soittamaan perinteisia pimputtimia, ostamaan sharong mekkoja, opetellaan paikallisia tansseja ym...
Kuten kuvista jo huomasitte kaytiin tyttojen kanssa moottoripyrilla uluvatussa. temppeli oli ihan sairaan mageella sijainnilla, siella meidan paalle puettiin sharong hameet. Kun ilmeisesti oltiin muuten epakorrektisti pukeuduttu. Samalla reissulla loydettiin tollanen pikkunen biitsi ku itseasiassa etittiin ihan toista biitsia. (kuvissakin oli) Mutta hiton magee oli toikin ranta, aiakin erikoinen. Kaytiin siella viereisella rannalla uimassa ja siina kallion siimeksessa oli todella sootti pikkunen oma surffikylanen. Sielta loyty kaikkea mita surffari voi suinkaan tarvita hyvin kompaktisti. Muutettiin muuten uuteen kamppaan, josta olikin kuvia tossa edellisessa tekstissa. hinta on sellaset 250 euroo (eli aika kallis, mutta ne siivoo jokapaiva petaa ja tiskaa, ei oikeesti tarvis!!!)
Tanaan kaytiin poliisiasemalla hankkimassa ajokortit. Tama vasta olikin mielenkiintoinen prosessi. Taa jamppa joka oli naa mopot vuokrannu meille tuli meidan mukaan, jotta saatais asiat mahdollisimman mutkattomasti sujumaan. No ensin ajettiin sinne poliisilaitokselle hakemaan niita kortteja (joka sinaansa oli jo itsessaan aika koomista) sit se poliisiseta laitto meidat sellaseen tyhjaan huoneeseen ja vei meidan passit kopioitavaksi. Siina sitten istuttiin ja odoteltiin varmaan joku tunti. Aika kuumottava tilanne yleensa tuntee olonsa aika turvalliseks poliisiasemall, mutta taalla painvastoin. No sitten juostiin johonkin toiseen taloon, jossa jonotettiin yhelle kassalle jotain leimaa, seuraavalle kassalle jotain (en ees tiia mita) ja sit jonotettiin kassalle maksamaan (tietysti oltiin jo jouduttu talle poliisille maksamaan jo lahjuksia, jotta ylipaataan saatais se kortti (ja viela kun mulla ja yhella toisella tytolle ei oo hallussa ees minkaan muunkaan kansalaisuuden ajokorttia). No siiteen mentiin takasin taman poliisisedan luokse, jonka valvonnassa tuli suorittaa kirjallinen koe. Taytettiin nimet koepaperiin, jonka jalkeen poliisi ympyroi jokaisen paperista oikeat vastaukset. En ees ikina nahny niita kysymyksia!!! No ei siina viela mitaan. Sit mentiin tahan kaytannon kokeeseen, et osataanko silla mopolla ees ajaa. Mentiin sellasen esteradan luokse ja mopon kyytiin. Ensimmainen meista kaatoi kaikki paitsi yhen tolpan (poliisi vaan nauro ja sano it's ok), seuraava kaato enaa vaan yhen tolpan ja sit ne poliisisedat kyllasty (eika meidan neljan muun tarvinnu nousta mopon selkaan ollenkaan). Sit mentiin seuraavalle tiskille jonottamaan numeroa, sit mentiin seuraavalle tiskille venaamaan et se numero kutsutaan, sit mentii huoneeseen venaamaan et sun nimi kutsutaan ja sit mentiin seuraavaan huoneeseen odottamaan et paasisi ottamaan valokuvan ja sit mentiin seuraavalle tiskille odottamaan lopputulosta! ja siina se oli, ihka oikea balilainen mopokortti ja eipa menny vaan ku 4 tuntia sen saamiseen =) no huh, huh! (toisilla oli menny liki 6 tuntia).
Tultiin sit nalkasina takasin kampille kokkaamaan ruokaa, silla oltiin menty poliisille suoraan koulusta, joten syomisesta oli aivan liian monta tuntia. Kokattiin pastaa ja kastiketta ja paatettiin maustaa se paikallisittain chililla. Olli ihmetteli miksi purkista ei tuu mitaan ja seuraava asia minka kuulen on voi vitt*! no tottakai se maustepurkin kansi oli auennu ja puolet chilipurkista oli meidan kastikkeessa. yritettiin sita epatoivoisesi pelastaa, mutta turhaan. Enpa oo pittkaan aikaan syony noin tulista ruokaa. =)
Jani tennarista on tanaan lentanyt balille ja yritan paasta hanta moikkaamaan heti kuin vain suinkin paasen =) Talla viikolla on 6 paivaa viikossa koulua (ma-la), silla ens kuussa on joku ihmeen loma, ja ne haluu teha ne tunnit vamiiksi sisaan, joten talla viikolla sit ihan oikeesti opiskellaan =)
pai!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
siis ette asu enaa mamin luona? muuten ihana kamppa ...oikeassa olet, en minakaan ole koskaan kuullut noin pahasta korruptiosta, ja viela ajokorttia hakemassa... ja mika byrokraattien paratiisi, kay taalla ottamassa tama leima, sitten tonne toiseen paikkaan hakemaan se seuraava... siis niiden tyottomyys prosentti on varmaan tosi matala kun kaikilla on jonkunlainen leima/paperi duuni ...lol
hyvia opiskelu ilmoja sinne sulle
iso-systeri
Moi, kiva inssi mopokortissa. Jos se on noin helppoa ni siellä on monta tumpeloa liikenteessä, joten kypärä päähän ja ole varovainen.
Tina
Haleja ainaki sata :)
Lähetä kommentti