perjantai 15. elokuuta 2008

Bangkokista palmun alle

Ollaan viihdytty Bangkokissa nyt viikon verran ja taytyy nyt kylla myontaa et ei olla tehty mitaan. Ollaan kylla tutustuttu bangkokin shoppailu tarjontaan ja leffoihin mut se onki sit siina. Rahaa on kulunu pelottavan paljon (varmaan yhta paljo ku koko 2 ja 1/2 kuukauden aikana yhteensa), mut onneks oon saanut paljon kivoja juttuja sen vastineeksi. Mitas me siis ollaankaan tehty bangkokissa?

- shoppailtu, shoppailtu, shoppailtu... (koruja, kenkia, laukkuja, paitoja, housuja, ehka talvitakki)
- tapeltu taksikuskien kanssa
- syoty kivojen taksikuskien kanssa banaaneja
- syoty sushia (vaikka se aiheuttaa reetalle oksennus refleksi, vaikka se tykkaakin siita)
- kayty leffassa (batman ja wall-e)
- matkustettu skytrainilla ja lautalla
- saatu tunteita et ma oon aina tarvinnu tata (not) , miks mulla sita ei jo siis ole...( johtaa shoppailuun)
- seikkailtu pikku intiassa ja pikku kiinassa
- seikkailtu megalomaanisissa ostoskestuksissa, josta voit ostaa hetken mielijohteesta vaikka ferrarin jos haluut
- kayty kaaos kadulla kattoo minne kaikki muut reppumatkaajat on piiloutunu ja vain kiitetty onneamme ettei olla ite vastaavassa paikassa yota (syoty myos maailman paras alkupala siella, italia keittion ihmeita)

Uskokaa tai alkaa mut me ollaan jo aika finaalissa, tarkoittaen sita et ei oikeen jaksa enaa kummemmin saataa ja lahtee rinkat selassa trekkaamaan sademetsia (vaikka se ajatuksena onki ihana!). Saatiin nyt kuitenkin hetkeksi tarpeeksemme suurkaupungin hulinasta ja hetken mielijohteesta paatettiin lahtea rannalle (alunperin piti menna tutustumaan pohjois-thaimaan fiilinkeihin ja kultturoimaan, mut ei irtoo). Tassa bangkokin lahella (kaakkoon) on tallanen saari, jonne paikalliset ja turistit tulee pakoon surkaupungista ja sanottiinkin et jokaisella suurkaupungilla pitais olla tallanen pakopaikka.

Illalla siis saatiin ajatus lahtea jonnekin ja aamulla sita jo istuttiin bussissa, joka oli viemassa meita satamaan, josta lahtisi vene kohti Koh Samettia. Bussimatka kesti sellaset nelisen tuntia
ja sit hypattiin veneeseen joka toi meidat paratiisi saarelle. Taalla on kylla silen ja valkosin hiekka mita oon koskaan nahny ja se tekee meresta tosi sinisen. Meilla on taas oma bungalo ja ollaan syoty ja juotu meren huuhtoessa samalla varpaita. Eilen maattiin sellasella tyynykasalla korokkeen paalla ja poltettiin vesipiippua (omenan makusella leikki tupakalla, ei hataa iska!) ja katottiin ku aurinko varjas merta. Taa on vahan niinku loma loman sisalla, tai ainakin tuntuu silta, nyt on jotenkin ollu kaikki tosi helppoa, johtuu ehka siita et taa on eniten (tai yks niista) turistittunein ku mikaan muu paikka jossa ollan oltu, joka johtaa siihen et taalla tehaan kaikki turisteille tosi helpoksi. Vaikka ei taa taida viela aurinkomatkojen matkaoppaassa olla, vai onko? en tiia... Taa saari on jostain syysta kuin eristyksissa tosita sadekaudesta, ku taalla paistaa vaan koko ajan aurinko.

Ma en siis aijo teha nyt mitaan muuta maata rannalla pinacolada mun kadessa ja aina valilla kayda viilentymassa meressa. Et repikaa siita.

On jo kaikkia teita ikava! *haleja kaikille*

P.S. Saatte lukea sitten sivistyneemman Sannan kommentteja ku palataan takasin Bangkokiin, silla sit pidetaan kulttuuripaivat (temppeleita, uivia markkinoita ja kaikkee muuta).

3 kommenttia:

Saga kirjoitti...

nauttikaa lomast, ja sitten kun tulet tanne voit verrata hiekkaa ja palmuja siihen thaimaan maastoon

lohoilen ja maalaan seuraavan kuukauden ajan

saga

Anonyymi kirjoitti...

Huh, on taas riittänyt sulla menoa ja meininkiä :). Hyväkin, että just lepäätte hieman kaiken ton reissaamisen ja shoppailun ohessa... Ei ku, oikeasti, repussa eläminen on varmaan rankkaa pidemmän päälle.

Mut voi kurjuus sen luolan kanssa, se olis varmaan ollu niin siisti. Mut seuraavalla kerralla sitten ja kiva kuitenkin, että pääsette kokeen kaikkee tollaista muuta huikeeta. Ne hartsivuoret... (vai oliko se se nimi).. oli niin upeankuuloiset ja kuvakin niistä hieno!

Mut jees, chillaile siellä vaan pinacoladas kanssa ja tsemii kovasti loppumatkalle!

Anonyymi kirjoitti...

Onneksi on paluuliput jo taskussa
kun soppailukärpänen on noin puraissut.Täällä ikävä alkaa olla
jo melkoinen ja päiviä laskeskellaan.Ravut on syöty ja puolukoita poimittu mökillä.
Halit sulle !äiti