sunnuntai 24. elokuuta 2008

Bangkokissa sitten tavattiin jalleen Filipiineilla tutuksi tulleeseen Jeffiin. Jeffin tyttoystava oli lahteny kotiin edellisena paivana ja sen kaveri oli tullu korvikkeeksi (seth, hauska tyyppi, himo urheilija ja opiskeli fysiikkaa yliopistolla). Eihan siina auttanu muu kun todistaa kuinka kovia suomalaiset on juomaan! Siina sitten iltaa vietettiin syomalla ja juomalla (ne hiton drikki amparit, ma en siis... voi vitt*) no vodka redbull ampari makso sellaset kolmisen euroo, joten siita tuli sitten muutama kittailtua. Saatiin viela ilmasia shotteja "baarin" omistajalta ja jampalta joka vietti synttareita. Ilta jatku pitkalle yohon ja lopulta paadyimme tuktukilla kotiin. Laskettiin et oltiin kuusistaan juotu 14 amparia ja silta se kylla seuraavana paivana tuntukin. Ei pystytty muuta ku istuu ilmastoidussa leffateatterissa ja syoda roskaruokaa. Oli kyl ihan alyttoman hauska ilta! Ihan yks parhaista illoista.

Niin kaytiin me myos sellasella pikku veneella vahan ajalemassa noita kanaaleja pitkin. Oli aika mageen nakosta! No mutta se Bangkokista, silla keskiviikkona herattiin neljalta aamulla ja ahtauduttiin taksiin. Mulla oli sita ennen ollu kauhee karsimis projekti et sain kaikki tavarat mahtuu mukaan. Rinkan lisaks meni yks lisalaukku ruumaan ja sitte mulla oli ihan yli suuri kasimatkatavara. et on sit tultu vahan tehtya ostoksia. Niin siis lento Singaporeen kesti kaks tuntia. Meidat on aina laitettu istumaan hatauloskaynneille (jostain syysta en tiia miks =) ) ja meilla on aina omat turvallisuus neuvonnan ennen koneen lahtoa, mikas siina sopii meile, silla jalkatilaa on tuplasti.

Saavuttiin sit sateiseen singaporeen (taalla oli paivaa ennen ollu taifuuni, joten naa on varmaan jotain jalki myrakoita). Ja mentiin heti ekaks nettiin, jotta saatais jotain kasitysta siita missa taalla vois yopya (koska sitahan ei voinu tehda jo bangkokissa?). Kirjotettiin sit muutamat paikat paperille ja suunnattiin metroon. Sateessa kaveltiin runsaiden kassien kanssa markina ja kaikki hostellit oli taynna!!! Siis mita ihmetta! ei oo viela missaan kayny nain. Hypattiin sit vasyneina taksiin ja lahettiin kohti kolmatta hostellia, joka sekin oli taynna. Netissa ei annettu ees puhelinnumeroita johon ois voinu soittaa. Onneks meilla oli ihana taksikuski, joka oli yhteen hostelliin vieny pari tyttoa toissapaivana ja silla oli sen puhelinnumero viela jaljella. Sinne sit soitettiin ja siella oli onneksemme tilaa neljalle. Sinne sitten paadyttiin, ja seutu on mita ihaninta. Asutaan siis nyt East Coastilla ja taa muistuttaa ihan jotain Californiaa. Paljon kalliita omakotitaloja vieritysten, jokainen maksanu miljoonan ja jokaisessa on parkissa vahintaan yks kallis urheiluauto.

Taalla on tosi kallista asutaan nyt dormissa jossa on siis 10 sankya ja jokainen joutuu maksaa 10 euroo yolta (ku ollaan juduttu maksaa joku kolme euroo, kahelta tyypilta). Ja taala on ruoka ja vaatteetkin aika kalliita, joten mitaan ei oikeen viitti ostaa. Taalla ei oo oikeen mitaan nahtavaakaan, ku taa on vaan shoppailu paratiisi. Tanaan onneks loydettiin vaha halvempi mesta tehda ostoksia.

Ei kommentteja: