torstai 27. elokuuta 2009

Tunnelmia Malesiasta!

Heippa taas!

Ollaan saksalaisen Kimin kanssa menty yhessa kaikkiin paikkoihin, ku sekin on matkustanut yksin ni on seuraa. Aivan ihana tyyppi!! Pitaa varmaan menna jossain vaiheessa sit Saksaanki kaymaan =) No kuitenki, seuraavana paivana metsastettiin bussia, jolla paasisi Batu nimiseen hindu"temppeliin", joka itse asiassa on sellanen iso luola taynna buddhapatsaita. No sellasta bussia saatiin metsastaa hetki, koska kaikki paikalliset neuvo tietenki erisuuntiin (tyypillista) ja Chinatown ei muutenkaa ole mikaan orginisoitunenin kaupunginosa=) (mutta on muuten yleesa se paikka josta tykkaan eniten, niin on ollu nytkin). Bussimatka makso sellaset 0,2 euroo ja kesti 45 min. Saavuttiin paikanpaalle ja todettiin etta meita odotti vastassa 275 rappusta! Ja tassa kuumuudessa!!! Ei oo muuten mikaan helppo nakki!!! No onneks oon tottunu tahan kuumuuteen todella hyvin (paljo paremmin ku viimeks). Niille jotka ei tieda ni taal on sellaset reippaat 35 astetta paivalla ja sen lisaksi taa ilmankosteus on lahella 100 prosenttia.

Kuitenki se temppeli osottautu kaiken sen vaivan arvoiseksi! Ja mita olisi temppeli ilman sopoja apinoita ja kukkoja? (ne kukot kyl naytti enemmanki joltain karkuun paasseilta uhrilahjoilta). Temppelin jalkeen napattiin yks ruotsalainen poika meidan mukaan (nimea en osaa tavata, se kun sattuu olemaan iranilainen). Kappailtiin ihailemassa KL:n kaupunkia yovalaistuksessa. Juotiin pari kaljaa ja kaytiin kattoo pari moskeijaa (nyt kun on ramadan ni ne ihan kuhisee ihmisia). Egyptista tutut rukouskutsut kaikuu taallakin kaikkialle ja niiden aani on aika rentouttava. Mutta se mista erityisesti digaan on fakta et taal elaa rinnakkain muslimit, hindut, buddhalaiset ja kaikki muutkin. <3

Tarkotuksena oli seuraavana aamuna herata aikasin jo menna petronas tornielle, jonne ne jakaa ilmaisia lippuja. Mut osottaitu kuitenki et oltiin heratty liian myohaan ja oli aivan turhaa lahtea ees kalastelemaan niita, joten uusi yritys myohemmin (pitaa herata joskus kuudelta jos sellasen haluu, niita on vaan 500 ja ilman lippua sinne ei paase). No paatettiin sit Kimin kanssa suunata yhteen puistoon, joka oli yhdistelma huvipuistoa ja vesipuistoa. Etittiin taas bussia chinatownista ja matkustettiin 50 min. Kaytiin sairaan pitkalla riippukeinulla, uitiin, kaytiin huvipuistolaitteissa ym. Ai niin ja pikkumonkija safarilla, tata ei saa unohtaa! (ja siis kuika kadettomia korealaiset voikaan olla? Siin oli sellanen 3 hengen perhe, joka ensin vakuutti etta niitten poika pystyy ajaa sita vempeletta.... no, tietenki se poika ajo sen pain ekaa mahollista puuta (oli naurussa pidattelemista) sen pojan reissu jai sit siihen, sit mentiin sellaseen kapeeseen metsikkoon ajelemaan ja se mutsi ei sinne uskalatanu tulla (ku oli jyrkkia ala ja ylamakia), ja sit se faija viel onnistu slaidaa yhessa ylamaessa ja luisu pois ajokkinsa paalta) Siis ihan oikeesti, ei niita oo niin vaikee kayttaa! Mut mulla ja Kimilla oli hauskaa!

No taalla on satanu miltein joka paivaa 2 tuntii aina viiden ja seitteman valilla. Ja ihan oikeesti tarkotan SATANU!!! Otat sen perus suomen sateen ja kerrot sen kymmenella, niin ja aivan mahtavat salamat ja mika JYRINA! Sita hakeutuu aina pariks tunniksi sisalle odottamaan sateen lakkaamista. Yllattaen oon muutaman kerran eksyny ostoskeskukseen, ostin yhet kengat 5 euroo, korvikset 0,5 euroo ja rannekorun 1 eurolla. Ruokaan ei oo myoskaan menny kauheesti, tossa hostellin naapurissa on tollanen intialais vivahteinen rafla ja siel mun safkat on maksanu 1-0,5 euroo! Et ei paha, ehka ma selviin =P

Tanaan oon kayny petronas torneilla, ne kaks isoo hopeen varista tornia. Ihana mainos video alussa, siita miten hyvaa tyota taa oljyjatti Petronas tekee ja kuinka se takaa tulevaisuuden lapsille hyvaa elamaa!!! Anteeks vaan mut mille tulevaisuuden lapsille, jos ne ei panosta ymparistoon yhtaan??? Aika ironinen video ku rupes sita kelaa =)

Huomenna Balille!! Ja alla kuvia Kuala Lumpurista!

P.S. Karppa ala huoli, mun on pakko tsekkaa noi puut ku niis voi olla jotain tappavia elukoita ennen ku kayn niita halailemassa! =) mut taalla vois harrastaa sellasta JALAN pelia, silla jokainen tie alkaa sanalla jalan....

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ok.

Pari linkkiä joita voi joskus tsekkailla

http://geofon.gfz-potsdam.de/geofon//seismon/globmon.html

http://avherald.com/h?list=&opt=0

Kärppä

Anonyymi kirjoitti...

Ei hullumpi kylä toi KL.
Tina

Anonyymi kirjoitti...

Siis ihan uskomatonta, me wants too!!! Vaikuttaa kyllä niin hienolta :) hyvää ja turvallista matkaa Balille. Yhdestä paratiisista toiseen, huh? Kyllä se on vaan teikäläisellä rankkaa!

-unna

Anonyymi kirjoitti...

Moi!

Hyvältä näyttää ja kuulostaa. Seurailen blogia mielenkiinnolla, kun on tullut samoilla tonteilla pyörittyä.

Tullaan sitten Lotan kanssa Balille lokakuussa, tuskin maltamme odottaa! Nautihan kaikesta.

terkuin,

Tapsa